תכונות השדה המגנטי |
|
|
|
מחט מגנטית חופשית להסתובב על ציר כבוחן של כיוון השדה המגנטי השקול |
|
|
|
|
המחשת המושג של קוו שדה מגנטי. מיפוי שדה של מגנטים קבועים. |
|
|
|
|
הכרת מצפן רכינה ואיתור הכיוון של השדה המגנטי הארצי |
|
|
|
|
מדידה של עוצמת השדה המגנטי הארצי באמצעות מערכת מדידה ממוחשבת |
|
|
|
|
אינטרקציה בין המצפן לבין מגנט מוט. להזזת המצפן או/ו מגנט המוט יש להצביע עליו עם הסמן, ללחוץ על המקש השמאלי של העכבר ולגרור. להצעות לפעילויות הדמיה שונות לחץ כאן. |
|
|
|
תנועת מטען בשדה מגנטי |
|
|
|
חקירת סימן המטענים באלומה של שפופרת קתודית. שפופרת Perrin משמשת כמקור של אלומת המטענים. מטים את האלומה לכלוב פארדיי המובנה של השפופרת. באמצעות קולונמטר בודקים את סימן המטען של אלקטרוסקופ המחובר לכלוב. |
|
|
|
|
אלומת אלקטרונים בנורת צלב מלטזי נכנסת לשדה המגנטי הנוצר על ידי סליל הצמוד למרקעת הנורה . תנועה בורגית של אלקטרונים גורמת לסיבוב של צללית הצלב על מרקעת השפופרת. |
|
|
|
|
צפיה במסלול האלקטרונים בשדה מגנטי אחיד ומציאת היחס בין מטען האלקטרון למסתו |
|
|
|
|
המחשת תנועת אלקטרונים בשדה מגנטי |
|
|
|
|
הסבר אודות עיקרון הפעולה של שפופרת קרן קתודית |
|
|
|
|
מציאת מהירות האלקטרונים הנעים בשדות משולבים – מגנטי ואלקטרוסטטי. |
|
|
|
|
אלומת אלקטרונים הנוצרת בנורה e/m מוטת על ידי שדה מגנטי אחיד. באמצעות ניתוח הקשר בין עוצמת השדה המגנטי, גודל המתח המאיץ ורדיוס עקמומיות של מסלול האלומה, מוצאים את היחס בין המטען למסה של אלקטרון. מצורף סרטון הדרכה. |
|
|
|
|
הכוח שמפעיל שדה מגנטי על זרם |
|
|
|
תיל מוזרם נמצא בין קוטבי מגנט פרסה. כיוון הזרם בתיל וכיוון השדה המגנטי ניתנים להיפוך. |
|
|
|
|
דיון בעיקרון הפעולה של מנוע DC |
|
|
|
|
דרך תמיסה אלקטרוליטית הנמצאת בשדה של מגנט טבעתי מזרימים זרמים חשמליים רדיאליים. בהשפעת הכוח המגנטי, מתחילות תנועות סיבוביות בתמיסה. |
|
|
|
|
דגם דינמי שממחיש את פעולת המנוע DC. ההדגמה הוסרטה במצלמה מהירה. |
|
|
|
|
דגם דינמי של גלוונומטר שממחיש את עיקרון הפעולה של מודדי זרם (ומתח) אנלוגיים |
|
|
|
|
אימות הקשר בין כוח מגנטי הפועל על תיל מוזרם לבין עוצמת הזרם והזווית בין כיוון התיל לכיוון השדה המגנטי. |
|
|
|
|
מציאת הקשר בין עוצמת השדה המגנטי במרכז סליל לבין עוצמת הזרם שזורם בו. מדידת קבוע הפרמביליות של ריק. |
|
|
|
|